page

Kjøpsbetingelser

Jerven benytter siste godkjente teknologi for å sikre deg en sikker netthandel. Varer du kjøper hos oss, blir som regel sendt påfølgende virkedag.
Du er med andre ord sikret svært rask levering.

Ordre over 300 som er betalt med Visa eller Master, sendes fraktfritt. Gjelder Norge, med unntak av Svalbard. 
Oppkravsgebyr kr. 190,-

Angrerettloven - Loven om fjernsalg (internettsalg)

Hos Jerven A/S kan du være trygg på at alle dine forbrukerrettigheter blir ivaretatt. Du har 14 dagers returrett fra du mottar varene. Returskjema kan skrives ut fra vår nettside, nederst på foriden. Ved fortløpende endringer hvor Posten/postkontor/bud erstattes av begrepet "post i butikk", vil utleveringsteder variere litt etter hvilken transportør varene sendes med og regionale/lokale distribusjonsavtaler. Vår hovedtransportør er Post Nord.

Du vil få tilsendt angrerettsskjema vedlagt din ordre. Har dette skjemaet kommet bort, kan du laste ned nytt angrerettskjema her. Husk at returvarer ikke kan sendes i Postoppkrav, disse vil ikke bli hentet.

Du kan gå i fra et kjøp uten å oppgi noen som helst grunn, selv om Jerven foretrekker å få vite om det er noe du er misfornøyd med ved produktet. For lettere å kunne foreta forbedringer er Jerven glad for å høre fra deg. Det er alltid hyggelig å få positive tilbakemeldinger, men det er vel så viktig å få vite det hvis noe ikke er som det skal være. Målet er at du skal kunne bli fornøyd, så ikke nøl med å ta kontakt!

Du må gi Jerven A/S beskjed hvis og når du ønsker å benytte deg av angreretten innen tidsfristen på 14 dager utløper.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e).
Returnerer du en vare, skal denne så langt det er mulig, returneres uåpnet. I de tilfeller der en må åpne innpakningen for å kunne ta varen i øyesyn, skal en returnere varen i samme stand og mengde som mottatt. Jerven A/S gjør oppmerksom på at enkelte åpnede/testede varer ikke lenger regnes som i "samme stand", ettersom det ligger i enkelte varers natur at den dermed ikke kan selges på nytt. Alle kjøpers utgifter skal tilbakebetales, unntatt er returkostnader. Unntak for erstatning for returkostnader er hvis selger har misligholdt avtalen, eller har sendt en erstatningsvare uten etter avtale med kjøper. Hvis varen er sendt deg i oppkrav, løper frist for angreretten fra dagen du har mottatt hentelappen/pakken har ankommet postkontor. Gir du beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, skal varene etter dette returneres innen returfristen på 30 dager.


Om feil eller mangler på glidelåser og sømmer
Garanti er noe produsenter eller forretninger gir, som gir deg som kunde rettigheter utover eller i tillegg til det som loven gir. Norske firma er bundet av forbrukerkjøpsloven. I de tilfellene det oppstår feil eller mangel ved en vare, må du melde fra til oss så snart som mulig. Du må også overholde klagefristene. Jerven A/S gir 10 års garanti på Jervenduken, 2 års garanti på andre produkter. Enhver feil ved en vare er ikke en mangel etter forbrukerkjøpsloven. Feil forårsaket av slitasje, eller som følge av uforsvarlig eller unormalt stor bruk,
er ikke en mangel.

Reklamasjon meldes til: Jerven A/S, Eitrheimsveien 52, N5750 Odda – tlf: 5364 8050.

Ikke send reklamasjoner til Jerven uten avtale. Ring oss først!
Ved forsendelser til oss, husk navn og adresse og telefonnummer.